تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان| کلهر پنجمین مدال طلای ایران را کسب کرد/ مرادی به نقره بسنده کرد

21:55 - 15 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۸۹۶۷۰
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
در پنجمین روز از مسابقات قهرمانی تکواندو نوجوانان جهان، رضا کلهر طلا گرفت و ساغر مرادی در ۳۰ ثانیه آخر، قهرمانی را از دست داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، در ادامه این رقابت‌ها که به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه جریان دارد، امروز شنبه 15 مرداد ماه تکواندوکاران اوزان 73- و 78- کیلوگرم پسران و 59- و 63- کیلوگرم دختران به دیدار حریفان خود رفتند و رضا کلهر توانست عنوان قهرمانی وزن 73- کیلوگرم را به خود اختصاص دهد و ساغر جمالی هم در آخرین لحظات مسابقه‌اش مدال طلا را از دست داد.

کلهر در ابتدا دور نخست «هه ینگ جیه» از چین تایپه را در 2 راند با نتایج (14 بر 2) شکست داد و سپس «کیم دو هئون» از کره جنوبی را با نتایج (16-4 و 8 بر 6) پشت سر گذاشت. وی در مرحله یک چهارم نهایی طی 2 راند مقابل «اورین باسار» از قزاقستان به برتری رسید و در مرحله نیمه نهایی «هایتام زاروتی» از مراکش را در دیداری جذاب و تماشایی با نتایج (11 بر صفر و 10 بر 9) شکست داد و به فینال راه پیدا کند. وی در دیدار پایانی برابر «دوگرو منیر فورکان» از ترکیه را در 2 راند متوالی و با نتایج ( 9 بر 3 و 11 بر 5) شکست دهد و بدون از دست دادن حتی یک راند به رقبا، مدال طلا را بر گردن بیاویزد.

همچنین در ادامه روز پنجم، ساغر مرادی در وزن 63- کیلوگرم در گروه دختران در دور نخست «بن یونس» از مراکش را با نتایج (15 بر یک و 13 بر یک) پشت سر گذاشت و سپس «ستینل» از ترکیه را 2 بر صفر و با نتایج (13 بر صفر و 3 بر صفر) شکست داد. وی در 2 مبارزه بعدی خود «سو یو سی» از چین تایپه را در 2 راند با نتایج (11-8 و 3 بر صفر) به همراه « والنتینو» از ایتالیا را با نتایج (13 بر 3 و 13بر یک) شکست داد و در مرحله نیمه نهایی نیز برابر «ماریا رومانکو» از اوکراین با نتایج (14 بر یک و 6 بر یک) به برتری رسید و راهی مبارزه پایانی شد. وی در دیدار نهایی برابر «سارا چاری» از بلژیک در یک دیداری تماشایی پس از آنکه راند نخست را 15 بر 8 به سود خود خاتمه داد، اما در 2 راند بعدی با نتایج (9 بر 8 و 10 بر 6) نتیجه را به رقیب واگذار کرد و به نشان نقره شد. در حالی که مرادی در ۳۰ ثانیه آخر بازی‌اش ۲ امتیاز از حریفش پیش بود.

تیم ایران تا پایان روز پنجمم توانسته ۷ مدال بگیرد که توسط سوگند شیری، مبینا نعمت‌زاده، ابوالفضل زندی، رضا کلهر و متین رضایی ۵ مدال طلا و پرنیا سلمانی و ساغر مرادی هم ۲ مدال نقره به دست آورد است.

سیزدهمین دوره رقابت های تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان تا روز یکشنبه شانزدهم مردادماه در شهر «صوفیه» کشور بلغارستان جریان خواهد داشت.

انتهای پیام/


برچسب ها: تکواندو

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *